تخفیف‌ها و قیمت جشنواره‌ها در قیمت فروش در نظر گرفته نمی‌شود
توجه : برای فیلتر کردن نمایش ها در نمودار بر روی عنوان هریک کلیک کنید .

بدنه دوربین عکاسی بدون آینه سونیSony alpha 7R IV Mirrorless camera body

سنسور فول فریم 61 مگاپیکسلی

دارای 576 نقطه فوکوس

دارای پردازشگر BIONZ X Image

با کیفیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه

دارای لرزشگیر 5 محوره داخلی

با دامنه حساسیت از 50 تا 102400

با قابلیت عکاسی پی در پی 10 فریم بر ثانیه

تماس بگیرید

مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر

Sony alpha 7R IV Mirrorlessدوربین عکاسی بدون آینه سونی

دوربین سونی a7R IV با توجه به به‌کارگیری یک سنسور کاملاً جدید 61 مگاپیکسلی، یک به‌روزرسانی اساسی برای دوربین‌های سری a7R محسوب می‌شود. این سنسور BSI دارای مگاپیکسلی فراتر از اکثر دوربین‌های بدون آینه و DSLR و حتی مدیوم فرمت است! همچنین پردازنده BIONZ X این دوربین نیز بهبودیافته تا نهایت کارایی را در کنار این سنسور در اختیار کاربر بگذارد. گرچه این‌ها اساسی‌ترین تغییرات نسبت به مدل قبلی هستند، اما به‌روزرسانی‌ها و نوآوری‌های سونی در این دوربین محدود به سنسور و پردازنده نبوده و تغییرات بیشتری در جزییات دیده می‌شود که در ادامه بررسی خواهند شد.

بدنه دوربین عکاسی بدون آینه سونیSony alpha 7R IV Mirrorless camera body
فروشگاه ایده ال مرکزی|فروش دوربین ذیجیتال و لوازم نورپردازی

قابلیت های عکاسی

Sony alpha 7R IV Mirrorlessدوربین عکاسی بدون آینه سونی صرفاً یک دوربین با سایز عکس بزرگ‌تر نیست. این دوربین به لطف وجود پردازنده قوی خود قادر به ثبت عکس‌هایی با 15 استاپ داینامیک رنج است که با فرمت غیر فشرده 14-bit ذخیره می‌شوند. برای عکس‌های ثبت‌شده به‌صورت غیرفشرده نیز محدوده تنظیم شارپنس از +/-3 استاپ در مدل قبلی، به +/-5 استاپ رسیده است. مگاپیکسل بالاتر موجب شده تا در هنگام استفاده از حالت APS-C سایز عکس‌ها 26.2 مگاپیکسل باشد. عدد بسیار خوبی که بالاتر از مگاپیکسل اصلی بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای بازار است.

بدنه دوربین عکاسی بدون آینه سونیSony alpha 7R IV Mirrorless camera body
فروش دوربین عکاسی و تجهیزات نورپردازی|فروشگاه ایده ال مرکزی

همچنین مدل قبلی قادر به ثبت عکس با نسبت ابعاد 3:2 و 16:9 بود درحالی‌که Sony a7R IV از نسبت ابعاد 1:1 و 4:3 نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود افزایش چشمگیر مگاپیکسل، این دوربین همچنان قادر است تا 10 فریم در هر ثانیه ثبت نماید که می‌تواند تا ثبت 68 فریم با مگاپیکسل کامل ادامه یابد.

نقاط فوکوس

در Sony alpha 7R IV Mirrorlessدوربین عکاسی بدون آینه سونی تعداد نقاط فوکوس به 567 عدد افزایش یافته که %74 از سطح سنسور را می‌پوشاند. عدد ذکر شده مربوط به تعداد نقاط فوکوس تشخیص فاز و متمایز از 425 نقطه فوکوس تشخیص کنتراست است. دیگر پیشرفت دوربین سونی a7R IV در دسترس بودن نقاط فوکوس تشخیص فاز تا f/11 است درحالی‌که در مدل قبلی این نقاط فوکوس فقط تا f/8 در دسترس بودند.

فوکوس تعقیبی دوربین سونی a7R IV نیز همچون مدل دوربین سونی a9 به این صورت است که با فشردن دکمه شاتر تا نیمه و نگه‌داشتن آن، نقاط فوکوس‌شده به‌صورت تعقیبی با حرکت سوژه و یا دوربین تغییر خواهند کرد! فوکوس روی چشم سوژه نیز در این مدل در دسترس است، با این تفاوت که در دوربین‌های قبلی دارای این قابلیت ممکن بود هر یک از چشم‌ها به‌عنوان نقطه فوکوس انتخاب شود، اما درa7R IV قادر خواهید بود به‌صورت دستی انتخاب کنید که فقط چشم چپ یا فقط چشم راست انسان به‌عنوان نقطه فوکوس شناسایی شود.

طراحی بدنه و ظاهری

تغییرات ذکرشده به حدی هستند که چهارمین نسخه a7R را به دوربینی کاملاً متمایز تبدیل کنند. اما سونی تغییراتی در طراحی ظاهری دوربین نیز اعمال کرده است. مشهودترین تغییر عمیق‌تر شدن گریپ و تغییر مکانیسم باز شدن درب محفظه کارت حافظه است که بجای حالت قفل شونده، به‌صورت کشویی باز و بسته می‌شود.
دیگر تغییر مشهود نیز اضافه شدن قفل به دیال جبران نوردهی است تا به‌صورت ناخواسته نچرخد. دیال جلوی دوربین نیز کمی تغییر زاویه داشته و حاشیه دور برخی از کلیدها تغییراتی پیداکرده و طراحی کلید هشت جهته نیز تغییر داشته است. همچنین سونی اعلام کرده است که مقاومت این مدل در برابر نفوذ گردوغبار و رطوبت در مقایسه با دیگر مدل‌های این سری افزایش پیدا کرده است.

بدنه دوربین عکاسی بدون آینه سونیSony alpha 7R IV Mirrorless camera body
فروشگاه ایده ال مرکزی|فروش دوربین های دیجیتال

علاوه بر این‌ها Sony alpha 7R IV Mirrorlessدوربین عکاسی بدون آینه سونی  مجهز به کفشک مالتی اینترفیس سونی است. این کفشک به کاربر اجازه می‌دهد از لوازم جانبی خاص سونی روی دوربین به صورتی استفاده کند که نیازی به برقراری ارتباط از طریق کابل جداگانه بین این لوازم و دوربین نباشد. برای مثال میکروفن ECM-B1M که در صورت نصب روی بدنه، صدا را از طریق کفشک به دوربین منتقل می‌کند و از طریق همین کفشک از باتری دوربین برای تأمین انرژی خود بهره می‌گیرد.

قابلیت های فیلم برداری

آلفا a7R IV قادر به تصویربرداری 4K با فریم ریت 30fps و بیت ریت 100Mbps است و در رزولوشن فول اچ‌دی نیز فریم ریت 120fps در دسترس خواهد بود. همچنان پیکچر پروفایل‌های فوق‌العاده سونی روی این دوربین در دسترس هستند و برای اولین بار فوکوس تعقیبی با تمرکز روی چشم سوژه در حین فیلمبرداری نیز در این دوربین در دسترس است. خبر خوب دیگر در مورد فیلم‌برداری، حذف محدودیت 29 دقیقه‌ای مدت‌زمان فیلم‌برداری و نامحدود شدن این مورد است. علاوه‌بر این هر دو درگاه کارت حافظه a7R IV از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کنند که این خبر خوب دیگری خصوصاً برای کسانی خواهد بود که روی قابلیت‌های فیلم‌برداری این دوربین حساب بازکرده‌اند.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بدنه دوربین عکاسی بدون آینه سونیSony alpha 7R IV Mirrorless camera body”

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید