تمام چیزهایی که باید راجب عکاسی تبلیغاتی بدانید؟

به چه چیزی عکاسی تبلیغاتی می گویند؟

همتنطور که می دانید شما یک فرصت 7ثانیه ای دارید که توجه مشتریان خود را جلب کنید.بنابراین عکس های تبلیغاتی شما باید این قابلیت را داشته باشند که در این زمان کوتاه مشتریان را مجذوب خود کند.

اما عکاسی تبلیغاتی چیست و به چه نوع عکسی ,عکس تبلیغاتی میگویند؟عکاسی تبلیغاتی به معنای ثبت تصاویری است که ویژگی ها,زیبایی شناسی ,فضا و احساسات مربوط به یک محصول ,برند,کسب و کار یا خدمات را برای بینندگان برجسته می کنند.

شرکت ها و کسب و کارها به دنبال آن هستند که با عکس های تبلیغاتی نیاز به خرید را در مشتریان خود ایجاد کنند.عکس های تبلیغاتی عالی یک داستان فریبنده را طریق تصاویر سبک پردازی شده,رنگ ها,نورها و قاب بندی های هوشمندانه را روایت می کنند.

این عکس ها به این ترتیب موفق میشوند که توجه مشتریان را جلب و آن ها را به سمت خرید سوق بدهند.بنابراین در برخورد با عکس های تبلیغاتی که میگیریم باید سوال ها از خودمان بپرسیم که آیا عکس های ما به اندازه ی کافی زیبا,جلوه برانگیز,مد روز هستند؟

آیا می توانند به خوبی ویژگی با خصوصیت های خاص محصول ما را بازتاب بدهند؟آیا احساسی را در بینندگان ما بر می انگیزانند؟آیا باعث می شوند که محصولات ما در نظر مخاطبان جذاب و هیجان انکیز برسند؟

باید بدانید که صرف هزینه برای تهیه عکس‌های تبلیغاتی با کیفیت، یک سرمایه‌گذاری بهینه برای کسب و کار شما است. از هزینه‌ی بالا برای عکاسی تبلیغاتی واهمه نداشته باشید. بلکه بجای آن سعی کنید به این فکر کنید که چگونه بهترین عکس‌های تبلیغاتی را برای تبلیغ برند و کسب و کار خود تهیه کنید.

برای آنکه بتوانیم عکاسی تبلیغاتی خلاقانه و موثری برای کسب و کار خود انجام بدهیم، لازم است قبل از هر چیز با انواع عکاسی تبلیغاتی آشنا شویم. اینکه انواع عکاسی تبلیغاتی چیست و هر کدام از آن‌ها چه تفاوتی با یک‌دیگر دارند؟ در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع عکاسی تبلیغاتی می‌پردازیم.

انواع عکاسی تبلیغاتی به روش های مختلفی برای تبلیغات یک محصول یا برند استفاده میشود.عکس های تبلیغاتی براید موارد متنوعی مانند بازاریابی داخلی ,مجله ها,عکس های مورد استفاده در تبلیغات تلویزیون,شبکه های مجازی ,وب سایت ه,بیلبورد ها,بنر هاو…بکار می روند.

در مقاله بعدی سعی میکنیم به هر کدام از این موارد کاربرد عکاسی تبلیغاتی بپردازیم.اما در اینجا می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که انواع عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یک عرصه ی بسیار وسیع است که انواع مختلفی دارد.

هر کدام از این انواع عکاسی تبلیغاتی تخصص‌ها و مهارت‌های ویژه‌ی خود را نیاز دارند. باید بدانید که عکس‌های تبلیغاتی بی‌کیفیت به سرعت فراموش می‌شوند. آشنایی با انواع عکاسی تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا از بهترین عکس‌های تبلیغاتی را با توجه به کسب و کار خود استفاده بکنید.

لازم به ذکر است که برخی از این مدل‌های عکاسی تبلیغاتی که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم خود به زیر مجموعه‌های مختلفی مختلفی تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال عکاسی تبلیغاتی از محصول باتوجه به نوع کالا به در انواع مختلفی قرار می‌گیرد.

برای نمونه عکاسی تبلیغاتی از کفش و عکاسی تبلیغاتی از لباس به عنوان دو مدل متفاوت عکاسی تبلیغاتی شناخته می‌شوند. با این توضیحات به سراع انواع عکاسی تبلیغاتی می‌رویم و کاربردهای‌شان می‌رویم.

عکاسی غذا

بله این مدل از عکاسی تبلیغاتی ممکن است شما را به یاد افرادی بیندازد که در اینستاگرام از غذای خود عکس می گذارند.عکس هایی که گاهی اوقات هوس یک غذای خاص را در ما بر می انگیزند.

عکاسی از غذا یک مقوله تخصصی و بسیار جذاب در عکاسی تبلیغاتی است.صنعت غذا همیشه یک صنعت محبوب بوده و طی دهه های گذشته به سرعت رشد کرده است.بنابراین در صنعت غذا هارقابت بسیار نزدیکی هستیم.

شما شاید به عنوان یک آشپز حرفه ای قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی دارید.یا اینکه به تازگی رستوران یا فست فود کوچکی راتاسیس کرده ایدو در صفحه اینستاگرام خود قصد تبلیغ دارید.

همچنین ممکن است در صنعت غذایی صاحب یک برند باشید یا در صنایع غذایی مشغول به فعالیت باشید. صدها کسب‌وکار کوچک و بزرگ می‌توانیم نام ببریم که در ارتباط با صنعت غذا و مواد غذایی قرار می‌گیرند.

عکاسی معماری

عکاسی معماری شامل عکسبرداری از فضا به قصد اهداف تبلیغاتی است. از عکاسی معماری برای نشان دادن طراحی‌های یک معمار یا نمایش جذابیت‌های یک فروشگاه خرده‌فروشی، به تصویر کشیدن فضای یک شرکت و… استفاده می‌شود.

از عکاسی معماری همچنین برای تبلیغ رستورن‌ها، مشاغل مربوط به املاک و مستغلات و همچنین تبلیغ سازه‌های شهری استفاده می‌شود.

در واقع هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی معماری ایجاد تاثیر مثبت بر خریداران احتمالی امکلاک است. همچنین شرکت‌های معماری از عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و تبلیغ پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

عکاسی از فضاهای داخلی را هم می‌توان در زیرشاخه‌ی عکاسی معماری گنجاند. در واقع غکاسی معماری و عکاسی فضاهای داخلی، به معنای گرفتن تصاویری از سازه‌ها، ساختمان‌ها، فضاهای داخلی یک رستوران، خانه یا هر مکان دیگری است.

عکاسان تبلیغاتی با استفاده از تکینک‌های نورپردازی زیبایی‌های ساختمان‌ها، سازه‌ها و فضاهای داخلی را برای مخاطبان خود به تصویر می‌کشند.

هر ساختمان یا سازه‌ای برای خود روحیه و شخصیتی دارد. بنابراین یک عکس تبلیغاتی خوب نه تنها باید جذاب و خیره‌کننده باشد بلکه باید این ویژگی‌ها را نیز به تصویر بکشد.

در عکاسی معماری شما باید به ببینندگان خود این اجازه را بدهید که احساس مشترکی درباره‌ی یک مکان داشته باشند.

 

عکاسی خودرو

عکاسی تبلیغاتی خودرو توسط کمپانی‌های تولیدکننده و نمایندگی‌های خودرو انجام می‌شود. این شرکت‌ها برای تبلیغ یک خودروی جدید یا قدیمی، معرفی ویژگی‌ها و همچنین مزایای آن‌ها از عکاسی تبلیغاتی بهره می‌برند. آن‌ها با استفاده از عکاسی تبلیغاتی جذاب و هیجان‌انگیز بر اشتیاق مشتریان بالقوه‌ی خود تاثیر می‌گذارند.

عکاسی تبلیغاتی خودرو دو هدف اصلی دارد: یک آنکه مزایای عملی خودرو به مشتریان معرفی شود. دوم اینکه این احساسات و تصورات مشتریان را از طریق برجسته کردن زیبایی اتوموبیل و ویژگی‌های ظاهری آن برانگیخته شود.

تصاویر به عنوان نقطه اتصالی حیاتی میان شرکت‌ها و مشتریان عمل می‌کنند. در صنعت خودروسازی نیز این مسئله دیده می‌شود. چرا که در دنیای امروز، خرید یک ماشین حتی به شکل آنلاین صورت می‌گیرد. بنابراین انتخاب تصاویر مناسب بیش‌تر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

همچنین شرکت‌هایی که خودروی اجاره‌ای به مشتریان خود می‌دهند، از عکاسی تبلیغاتی استفاده‌ی بسیاری می‌کنند. بسیاری از مشتریان این شرکت‌ها فقط با دیدن تصاویر، یک خودرو را به خودروی دیگر یا یک کمپانی را به کمپانی دیگر ترجیح می‌دهد.

بنابراین عکاسی تبلیغاتی از خودرو فقط به قصد تبلیغ یک اتوموبیل صورت نمی‌گیرد. بلکه کمپانی‌های تولیدکننده و نمایندگی‌ها با استفاده از تبلیغات خود و بازاریابی بصری مشتریان خود را مجاب می‌کنند که به سراغ آن‌ها بیایند.

 عکاسی جواهرات

عکاسی جواهرات قلب صنعت جواهرات را تشکیل می‌دهد. ما عکس‌های جواهرات را هر روز در بروشورها، مجله‌ها، تبلیغات دیجیتالی و کانال‌ها و صفحه‌های شبکه‌های مجازی می‌بینیم. عکس‌هایی که توسط مشاغل مربوط به جواهرات و زیورآلات تهیه می‌شوند.

در صنعت جواهرات رقابت بسیار زیاد و تنگاتنگی وجود دارد. بازاری که محصولات آن نه تنها زیبا و شیک هستند بلکه نماد‌ی از موقعیت اجتماعی افراد را نمایش می‌دهند.

 

عکاسی از جواهرات از چالش ‌برانگیزترین انواع عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شود. عکاسی از فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی بسیار مشکل است. عکاسانی که علاقه‌مند به فعالیت در صنعت جواهرات هستند باید تکنیک‌های عکاسی تبلیغاتی خلاقانه را به بهترین شکل فراگرفته باشند.

همچنین باید با ترفندهای مخصوص عکاسی از جواهرات آشنایی لازم را پیدا کنند. علاوه بر این برای عکاسی تبلیغاتی خلاقانه از جواهرات نیاز به ایده‌های منحصربفرد و ویژه‌ای دارید.

عکاسی از محصول

عکاسی از محصول در همه جا وجود دارد. هربار که وارد یک فروشگاه اینترنتی می‌شوید، مجله‌ای را ورق می‌زنید یا در سطح شهر پیاده‌روی می‌کنید عکسی از محصولات مختلف را می‌بینید.

عکاسی از محصول در کسب‌وکارهایی که محصولی را ارائه می‌دهند، بسیار کاربرد دارد. شرکت‌های تولیدی از دهه‌های گذشته از این شاخه‌ی عکاسی تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید که ۹۹ درصد از کل خریدهای مشتریان نه از روی نیاز بلکه از طریق یک واکنش احساسی انجام می‌گیرد. مردم بر اساس احساسی که محصولات در آن‌ها ایجاد می‌کند خرید انجام می‌دهند.

بنابرین دست گذاشتن بر روی حالات و احساسات نکته‌ی اساسی در بازاریابی بصری است. ما باید عکس‌هایی از محصولات خود تهیه کنیم که احساسی را در مشتریانمان برانگیزاند.

هر چقدر که محصولات تولیدی شما ممتاز، کارآمد و درجه یک باشند بدون توجه به عکاسی تبلیغاتی به موفقیت نخواهید رسید. در هیچ‌کدام از مدل‌های تبلیغاتی مختلف به اندازه‌ی عکاسی تبلیغاتی از محصول رقابت نزدیکی وجود ندارد.

بنابراین به بهترین فروشندگان کالا توصیه می‌‌کنیم که از عکاسی محصول حرفه‌ای برای رقابت در بازار سال ۲۰۲۱ استفاده کنند. چرا که شما با کمک عکس‌های تبلیغاتی جذاب و خلاقانه می‌توانید مشتریان را ترغیب کنید که از میان رقبای بسیاری که دارید شما را انتخاب کنند.

اکنون می‌دانیم که مهم‌ترین انواع عکاسی تبلیغاتی چیست و با هر کدام از آن‌ها آشنایی‌ای پیدا کردیم. در نتیجه  می‌توانیم برای عکاسی تبلیغاتی کسب و کار خود استراتژی‌های مناسبی را پیاده کنیم. البته سعی می کنیم در ادامه در مقاله‌هایی جداگانه به هر کدام از این انواع عکاسی تبلیغاتی بپردازیم.

اما تا پیش از این به سوال فکر کنید که کدام یک از این انواع عکاسی تبلیغاتی بیش‌ترین سازگاری را با کسب و کار شما دارند؟‌ نیازی نیست که تنها یک نوع از این مدل‌ها را برای تبلیغات و بازیابی خود انتخاب کنید. شما می‌توانید با استفاده از چند مورد از انواع عکاسی تبلیغاتی، بهترین استراتژی‌ها را برای تبلیغ برند خود اجرا کنید.

به عنوان مثال اگر استارتاپی در رابطه با محصولات و کالاهای مسافرتی دارید می‌توانید با ایده‌هایی خلاقانه از عکاسی محصول، عکاسی سفر و عکاسی از سبک زندگی به طور همزمان و در شکل‌های متفاوت بهترین استفاده را بکنید.

 

sazadgar
ارسال دیدگاه